1ste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu 1ste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu

1ste week

Door: nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

20 September 2009 | Suriname, Paramaribo

goede morgen allemaal!

eindelijk hebben we de site in de lucht!het duurde even voordat we doorhadden hoe het allemaal precies werkt ;)
onze eerste week in paramaribo!het is hier onbeschrijflijk mooi...veel groen en heerlijk weer!ons appartement is echt te gek. we hebben allemaal een eigen kamertje met een bedje,tafeltje,keukentje en badkamer...dit alles is voorzien van airco en internet. bij het appartement zit een zwembad, waar we elke avond en ochtend fanatiek baantjes trekken met z'n 4en...(heel vervelend) ;)
de afgelopen dagen hebben we de hele stad doorgekruisd, om alle balletscholen te bekijken en alle mensen te ontmoeten. iedereen is hier heel gastvrij en we worden met open armen ontvangen.
zo gaan we werken met artlab, die het rainforest festival hier organiseerd. voor dit festival gaan we een eigen choreografie maken waarin we zelf dansen. ook gaan we met de docenten van artlab stukken maken voor hun leerlingen. buiten de podium presentaties om werken we mee aan de promotie en de opzet van het festival.
verder gaan we samenwerken met madhoerie. een hindostaanse vrouw die hier indiase tempeldans geeft. zij wil voor haar eindvoorstelling de traditionele dansen die zij geeft afwisselen met hiphop en modern.omdat zij daar zelf geen kennis van heeft, mogen wij die stukken maken. een erg interessante samenwerking!
buiten deze projecten gaan wij elke avond jazz,klassiek,modern en hiphop lessen in het amateurveld geven.
in de ochtend hebben wij een docententraining opgezet. hier trainen alle docenten waar wij stage lopen met ons mee. het is de bedoeling dat elke week een ander lesgeeft. hierdoor blijven we zelf goed in training en leren we van elkaars stijlen en manier van lesgeven.
verder willen we nog gaan trainen met de Myztikalz..vanavond hebben we een afspraak met ze, dus wij zijn heel benieuwd...

zoals je hoort hebben we veel te doen hier! vandaag de laaste mensen ontmoeten en daarna kunnen we een rooster maken. deze zullen we ook op de site plaatsten!

ik zou zeggen, geniet van de verhalen, foto's en video's... voor alle mensen uit de klas, we missen jullie!houdt ons op de hoogte wat jullie allemaal doen, we zijn heel benieuwd!

hele dikke kus voor iedereen en tot snel!

liefs, sophie, rox, merel en nadia

• 21 September 2009 - 00:33

Eef:

Meiden, wat goed dat jullie zo ontzettend veel te doen hebben! Jullie zullen heel veel (les)ervaring opdoen, dat weet ik zeker.. En dan ook nog eens af en toe met je luie ... aan de rand van het zwembad, pfff, kan het nog beter?! Allevier enorm veel plezier gewenst, geniet elke dag!
    Kus eef
    ps; Nadia, niet zwart en dik worden, pas op:P

• 21 September 2009 - 06:02

Marit:

Hey,

Ziet er erg goed uit allemaal en klinkt jaloersmakend . Oftewel: zo moet een reisverslag uit Suriname klinken ;) TOP.

Have fun en enjoy !!

• 21 September 2009 - 09:47

Danique:

Ik dacht dat het een grapje was over het zwembad.. maar het is dus WAAR! ssssour :-) Ben benieuwd naar alle verhalen!! Veel plezier meiden! Xxx

• 21 September 2009 - 14:51

Janine:

Klinkt goed allemaal!
    Jullie hebben vandaag de brandoefening gemist op school:s hahahaha

Geniet er van daar!!

• 21 September 2009 - 15:18

Desiree DB:

Klinkt heel leuk allemaal! Hou ons zeker op de hoogte! Ook hoe het ging met de Mystikalz!
    We zijn razend benieuwd naar wat jullie daar allemaal uitsteken :)
    Veel liefs xxx

• 21 September 2009 - 15:22

Nele:

hey meiden!
    leuk om jullie verhalen te horen! En zie ne keer dieje foto met jullie 4 aan het zwembad, geniet ervan!

heel veel groetjes!

• 21 September 2009 - 16:47

Sophie:

Hey lieverds,

Wat fijn dat het zo goed bevalt en wat ziet dat zwembad er heerlijk uit, haha. Heel veel plezier de komende tijd, ben echt benieuwd wat jullie allemaal gaan uitspoken!

Kiss Sophie

• 21 September 2009 - 17:48

Maarten Van Der Waarden:

Hey Dames,

Komende woensdag wordt er voor de 2de keer een Holland Party georganiseerd bij grandcafe ZIN. Het begint om 18.00 tot wanneer jullie zin hebben en kost 30SRD. Hiervoor krijgen jullie een hollandse maaltijd, welkomsdrankje en kunnen jullie zwemmen. Het is de bedoeling dat we het de komende tijd gaan uitbouwen tot een grootschalig feest en daar hebben we jullie hulp natuurlijk hard bij nodig dus kom aub ook met zo veel mogelijk vrienden! (ook surinamers zijn natuurlijk welkom!)
    De ZIN is gevestigd langs de palmentuin en t.o. de nederlandse ambassade.

Hopelijk tot woensdag!

Groeten Maarten

• 21 September 2009 - 21:59

Thijs:

Hey meiden,

Supertof om het eerste nieuws te lezen. Ben benieuwd naar wat komen gaat. Merel, Ik ben van plan volgend jaar terug te komen naar Nederland. Nadia wees lief voor Merel. En de andere meiden, veeeeeel plezier en heeel veeel leren.

gr, liefs, Thijs.

• 21 September 2009 - 22:08

Yolande:

Hee leuke,ondernemende meiden! Met veel plezier en trots zal ik jullie volgen,
    veel liefs, achterblijvende mama Yolande

• 22 September 2009 - 14:34

Linda:

Ha soof, en de andere meiden!

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Veel plezier. Ik denk aan je!