Nachtelijke Avonturen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu Nachtelijke Avonturen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu

Nachtelijke Avonturen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

22 September 2009 | Suriname, Paramaribo

1:05 AM. De telefoon gaat. "Hallo?" vraag ik met mijn slaperige hoofd. "Merel? Wil je naar mijn kamer komen?" Ik hoor de paniek in haar stem, rol uit bed en klop op de deur. Gewapend met het knuffelbeertje van mama in de ene en een spuitbus tegen "flying and crawling insects" in de andere hand doet Nadia de deur van haar kamer open. "Er zit een hagedis... help!" Ik kijk achter de gordijnen, onder het bed, op het plafond... geen hagedis te bekennen. De kamer stinkt naar die spuitbus, ik krijg spontaan koppijn. De hagedis is weg, besluiten we. Ik ga weer terug naar mijn bed. Geen 5 minuten later klopt Nadia op mijn deur. Ze heeft 'm gevonden, hij zit achter het bed. Als ik het bed verschuif komt hij tevoorschijn. Een beige-achtige, lichtgevende lelijke hagedis van 7 centimeter lang. Schattig... Hij klimt tegen de muur omhoog, lichtelijk in paniek. We kijken elkaar aan... wat nu? Ik doe het raam open, vraag hem vriendelijk of hij naar buiten wil gaan. Dus niet. Ik pak Nadia's slipper en mep ermee tegen de muur. Hij schrikt ervan en schuift een centimeter op. Dit spelletje houden we even vol, eerst naar het raam, dan weg ervan en weer terug. Andere kant van het raam ook open. Hij zit nu op het dak. "Ik heb 'm liever op de grond dan boven mijn hoofd", zegt Nadia. Ik sta op het bed en zij in de keuken, niet wetend wat we moeten doen. Uiteindelijk pakt Nadia een doos en knalt die tegen het plafond, waarna het beest naar beneden stort, wij gillen en zij tussen de muur en de ijskast probeert haar voeten van de grond te houden. Het beest rent in paniek rond, het is een stuk van zijn staart kwijt! Dat ligt onder de stoel te wiebelen terwijl de hagedis zich uit de voeten maakt. Ik stuur hem richting de deur en uiteindelijk de gang op. Dag, hagedis. Hallo, staart. De staart spartelt als een vis op het droge, Nadia mept erop met een waterfles. Lekker, nu is hij plat en in stukjes. Met de slipper kan ik de staart van de grond halen en ik gooi hem door het raam naar buiten. Zo. Raam dicht. Even kijken waar die hagedis is gebleven. Die zit in de gang bij te komen van dit nachtelijke avontuur. Ik schop 'm verder de gang in, hij verdwijnt in de volgende kamer. Niet die van mij, gelukkig. Samen bespreken we onze heldendaad. Nadia en Merel, 1. Hagedis 0. Let the games begin :D

  • 22 September 2009 - 05:45

    Natascha:

    hahaha

    wat een leuk nachtelijk avontuur is weer es wat anders dan een spin hahahahaha
    Nadia dikke kus uit den helder!!:-)

  • 22 September 2009 - 05:53

    Ingrid Van MF:

    Heey Merel,(en de rest)
    Wat een Merelactie! Zie het al helemaal voor me...In ieder geval veel succes, en we gaan je site zeker bij houden.
    Groetjes van iedereen (MF)uit Hilvarenbeek.

  • 22 September 2009 - 08:00

    Vera:

    ja de tropen hè!
    veel plezier met z'n allen en leer ze in deze "rimboe" omgeving.
    leuk deze site en ik zal hem aan Guus laten zien.

  • 22 September 2009 - 12:39

    Roxanne:

    haha wat een verhaal en wat gaaf suriname veel plezier en succes

  • 22 September 2009 - 12:52

    ArkAnA:

    Djees...ladies..,
    Wij van het hagedisen-bevrijdinsfront zijn "not amused"

    Mama van Nadia is blij dat Beertje haar beschermd...maar waar is Beertje op de foto? Of neemt Beertje de foto's waar jullie allemaal op staan???

    grtz,
    ArkAnA

  • 22 September 2009 - 13:30

    Miltjez:

    Cute...
    "Pega-Pega" adventures! Grtz Outta Roffa!
    E.

  • 22 September 2009 - 14:17

    Desirée S:

    Wahahhahahahaha :D:D

    arm beestje zonder staart :(

  • 22 September 2009 - 14:28

    Daphne:

    Hey ladies,
    Dit kan echt alleen JULLIE overkomen!! Whahahaha heerlijk! Bevalt alles nog steeds goed? Nog steeds die verschikkelijke zon? (wij hebben hem ook dat je het ff weet;)) En al een beetje overzicht in de chaos van plannen?

    xx

  • 22 September 2009 - 14:30

    Daphne:

    Ik mis trouwens wel het bewijs: een foto van de afgehakte staart:P

  • 22 September 2009 - 17:09

    Poemie:

    Ik vind Nadia de meest heldhaftige in deze onverkwikkelijke ontmoeting....... Go Nadia Go!!!! Dikke kus,
    P.

  • 22 September 2009 - 18:30

    Setje:

    Merel to the rescue!!
    Have fun babe =)
    Groetjes!!

  • 22 September 2009 - 19:55

    Marit:

    AAAHHH !!

    Valt me nog mee dat Nadia niet , in alle onschuld ;), iemand heeft gevraagd van kamer te ruilen ..
    Oftewel *APPLAUS* voor de heldendaad . Hah

    Goed bezig daar dus , good luck


  • 23 September 2009 - 01:45

    Djansly:

    Wat leuk jullie zijn in mijn moederland grappig hier was ik ook bij Hotel Krasnapolski

    Veel plezier nog en babbelen zeker als jullie terug zijn

    Juf Sofie

    Gr,

  • 23 September 2009 - 12:47

    Wesley:

    "Dag, hagedis. Hallo, staart." haha jullie moeten eigenlijk discovery ofzo benaderen...om een programma te maken ik heb al een titel "dansen in de wildernis"..want deze hagedis is natuurlijk de dans ontsprongen;)..ik doe de voiceover wel:)...fotos zien er luxe en chill uit! heeeel veel plezier en ik lees het volgende nachtelijke avontuur wel..x Wesley

  • 23 September 2009 - 17:09

    Marit:

    Nadia: nice picture ;)
    Mama van Nadia is vast tevreden nu :D

  • 24 September 2009 - 20:40

    Kris:

    yes mijn knuffel full-screen in beeld, super beroemd ringstaartmakakie. maar het ziet er allemaal super mooi uit. echt leuk. ik mis je wel, (sophie).
    kus je vriendje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

Het is ons gelukt! In ons laatste jaar op de Dansacademie krijgen wij de geweldige kans om stage te lopen in Suriname! Hier vind je alle verhalen, foto's en video's van ons avontuur.

Actief sinds 19 Sept. 2009
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 34982

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 23 December 2009

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel in Suriname

Landen bezocht: