Doodgewone donderdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu Doodgewone donderdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu

Doodgewone donderdag

Door: Roxanna

Blijf op de hoogte en volg Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

24 September 2009 | Suriname, Paramaribo

Eenmaal thuisgekomen van ons kort, maar krachtige “Havana Lounge Avontuur’’ bedacht ik me dat ik nog steeds geen blog had geschreven vandaag, wat in de planning stond. De Surinaamse mentaliteit begint soms (nu al) op te spelen. (Vermogen tot Aanpassen & Omgevingsgerichtheid).
In onze mooiste jurkjes kwamen wij op demi point aan geparadeerd op naar de ingang van club HL. Zes security mensen stonden ons op de wachten, inclusief legerboots. Voordat ik (Rox) in de rij was aangeschoven, had de rest van ons al te horen gekregen dat we niet met slippers naar binnen mochten. Havaianas nota bene.. (Kan me niet veel voorstellen wat beter aan zou sluiten…) Enfin… Eenmaal bij de rest belandt, kreeg ik te horen dat mijn MJ hoed ook niet toegestaan was. Aangezien Merel en Nadia hun heldendaad al hebben bewezen, vond ik het nu ‘mijn beurt.’ In tombé pas de bourrée, glissade, jeté, vluchtte ik me naar onze bob, die tevergeefs, maat 36 had.
Onze vaste taxi chauffeur *zie volgende blog, liet heel subtiel doorschemeren, dat hij zijn ‘patta’s’ niet af wilde staan voor ons swingende avondje uit…..

Natuurlijk zijn wij hier niet alleen voor feestjes, waar wij kei hard geweigerd worden, maar ook voor onze studie, competenties, toekomst. Cultuur opsnuiven kan daarom volgens ons geen kwaad. (En dan heb ik het niet over export product nummer 1 uit het Caribische gebied).
Vol passie en overgave, stortte wij ons op de eerste rij (van achter) bij de Dede Osso. (Dodenherdenking/kennismaking Surinaamse cultuur). Met een brok in onze keel, genoten wij van 2 en een kwart symfonie van Bach, gespeeld, jawel, op de cello. Een beetje jammer dat daarna het, volgens ons ongepaste nummer volgde, over kusjes en mannen op de bank in het boxershort.

Flashback…
Heel stoer, lopen wij te koop met het feit dat wij een zwembad in onze voortuin hebben.
A. Hij is niet van ons.
B. We hebben geen achtertuin.
Dat mag volgens ons de pret niet drukken, dus heel trouw trekken we iedere ochtend baantjes en zoeken we verkoeling in het -volgens Meneer Maurits- natte water.
Lekker met zijn viertjes waren we in het water aan het ‘babbelkousen’ over de nieuwe in’s and outs. Totdat deze werd verstoort door een schelle gil, in een toonhoogte die ik normaal niet haal. Mij is ooit verteld dat er heel veel gedachten door je hoofd gaan in 1 minuut. Bij mij was dit; hmm, een blaadje in het water, hmm, dat blaadje kan zwemmen, huh, dat blaadje heeft poten, huh? Dat ‘blaadje’ zwemt naar mij toe. AAAAAAH!!!!!
Aangezien ik niet zo’n heel stoer imago heb binnen de groep, gingen de andere –wel hele stoere chiks- ervan uit dat ik me weer eens aanstelde. Hihi… Niet dus!!!

Wat er tussen dit moment gebeurde en het moment dat ik Soof een doorgeknipte fles aangaf om dat beest te vangen, weet ik niet meer. Behalve dat Merel me vroeg om haar telefoon aan te geven, we moeten onze heldendaden natuurlijk nauwkeurig vastleggen….

Dus… Hagedissen, sprinkhanen, vogels, leguanen, kamerawindjes en een gemuteerde, reuze kakkerlaktorren, zijn orde van de dag.

Toch gaan we langzamerhand over van fase 1, naar fase 2. Check: van overleven… naar leven ;)

Dit dankzij onze nieuwste menselijke aanwinst/zakenpartners. De Myztikalz. (Volgens betrouwbare, externe bronnen ook wel Marikan genoemd. *Check: Nadia’s vriendje).
Niet alleen dankzij hun –bescheiden gezegd - anatomisch opgebouwde, mooie lichamen of felgekleurde petjes en sneakers, maar voornamelijk door hun kapot stoere moves.

Uiteraard willen wij ons niet laten kennen en trainen we fanatiek mee.
Methodiek Sari: A van Ambitie. M van Motivatie.
Enfin, druipend in het zweet, met onze tong op de knieën, gaan we door tot het bittere eind.
Eindelijk als wij iets denken te kunnen wat zij niet kunnen, wordt ik uitgelachen door een 19 jarige jongen met krullen. Die naast me komt liggen in 2e positie, 180 graden uitdraai, en zijn 6-pack op de dansvloer. Heel fijn.

Morgen 3e dag trainen met de B-boys. Aangezien ik stiekem best bijgelovig ben, en dus ook graag wil geloven dat 3 keer scheepsrecht is, wordt morgen, vrijdag, 25 september, onze dag van revenge ;)

  • 28 September 2009 - 12:33

    ArkAnA:

    djees..noem het maar doodgewoon...ik heb nooit zulke donderdagen ;)
    Geen zwemmende blaadjes (ook geen zwembad in voor- of achtertuin trouwens) om over 19 jarige jongens met krullen en sixpacks maar te zwijgen ;D

    grtz,
    ArkAnA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

Het is ons gelukt! In ons laatste jaar op de Dansacademie krijgen wij de geweldige kans om stage te lopen in Suriname! Hier vind je alle verhalen, foto's en video's van ons avontuur.

Actief sinds 19 Sept. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 34984

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 23 December 2009

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel in Suriname

Landen bezocht: