Herman - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu Herman - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadia, Sophie, Roxanna en Merel - WaarBenJij.nu

Herman

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

26 September 2009 | Suriname, Paramaribo

Nog geen twee dagen in het land kregen we het nummer van Herman. Jawel, naast een prive-zwembad hebben wij ook een prive-chauffeur. Herman is een half Indonesische, half Javaanse en half-dove rasechte Surinamer, compleet met gouden tand, slecht gezette tatoeage en zwarte lak-Birkenstocks. Herman brengt ons overal naartoe, ongeacht hoe laat we hem bellen, hoe ver we moeten en hoe erg we stinken.
Herman houdt van eten. Hij vind alles lekker en wij moeten dan ook alles proeven. Zo hebben we de afgelopen dagen bloedworst, vlees, loempia's en zoete, plakkerige, rode snacks gegeten. Iedereen doet braaf alles in zijn mond, omdat Herman zegt: "Proef! Het is lekker, ik zeg je... PROEF!" Herman heeft beloofd een keer waterkip met ons te gaan eten, dat is Surinaams voor kaaiman. Boomkip lust hij ook, leguaan dus. Bosvarken werd door ons creatief omgedoopt tot boskip, waar Herman heel hard om moest lachen. "Nee, bosVARKEN. Is lekker! Je moet proeven, ik zeg je."
Herman heeft 4 jongens bij twee moeders, waarvan er twee voor het gemak Stefano heten. Een van 22, een van 17, een van 12 en een van 7... "Oh, en een baby van 5 maanden!" Trots liet hij het filmpje van zijn dochtertje zien, waarvoor hij eerst in zijn zak moest graven naar zijn telefoon, het goede filmpje opzocht en het doorgaf aan ons, dit alles terwijl hij net geen hond aanreed of een bromfietser van zijn sokken reed.
Herman rijdt hard, hoewel we nooit precies weten hoe hard, de snelheidsmeter van zijn auto is kapot. De remmen doen het gelukkig wel altijd op het laatste moment. Herman moet zo nu en dan gewezen worden op een overstekende meneer (ook wel: de broer van de eigenaar van het appartementencomplex waarin wij verblijven), een hond die niet aan de kant wil en een fietser die ineens bedenkt over te steken. Dit leidt meestal tot een: "Herman, HOND!" of een: Hermaaaaaaan!!!" van degene die voorin zit, waarna iedereen, inclusief Herman, heel hard moet lachen, "ehehehe".
Nu denken jullie vast, waarom gaan jullie met die man mee als hij zo rijdt? Ten eerste, iedereen rijdt zo. Als je hier kunt rijden, kun je het volgens mij overal. Het enige wat ze echt beheersen is de toeter, die wordt dan ook op elk gepast en ongepast moment gebruikt, ook door onze Herman. Hij toetert als hij oversteekt, als hij iemand voor laat gaan en als iemand anders toetert toetert Herman vrolijk terug, waarna wij weer allemaal in een deuk liggen. De eerste keer dat we bij Herman in de auto stapten zei Herman (denk het accent er zelf even bij, het ziet er niet uit als ik het typ :D): "Je moet oppassen met taxi-chauffeurs hoor, ze zijn allemaal oplichters! Sommigen komen je gewoon ontvoeren!" Ook fietsen werd ons door Herman ten zeerste afgeraden: "je wordt zo doodgeslagen door een auto mevrouw, ik zeg je!"
Kortom, Herman zorgt heel goed voor ons. Hij is elke keer braaf op tijd, brengt ons waar we moeten zijn en redt ons midden in de nacht van enge, donkere straten met honden. "Hier in Suriname slaan we gewoon die honden met de auto. Er zijn er toch zoveel!" Herman laat ons kennismaken met zijn cultuur door ons vol te proppen met niet-te-eten-hapjes die zijn zus voor ons klaarmaakt. Herman gaat met ons door de drive-thru van de Rotizaak en besteld voor ons kip zonder botjes, hoewel dat volgens hem niet bestaat. Herman vraagt elke ochtend of we wel lekker geslapen hebben, zegt elke middag dat we goed moeten uitrusten en vraagt het 's avonds gerust weer: "Hebben jullie goed uitgerust?" Herman houdt van lachen, dat is gezond. Het is dan ook altijd heel gezellig bij Herman in de auto, ik heb nog geen een keer bij hem in de auto gezeten zonder me helemaal scheel te lachen.
Herman is onze held, onze redder in nood en onze prive-chauffeur. Zonder Herman zouden wij nergens komen, nergens vandaan komen, hulpeloos verlaten in een land vol oplichtende, kidnappende taxi-chauffeurs. Zonder Herman, geen Suriname.

De foto van Herman is hieronder te bewonderen, voor de liefhebbers hebben we zijn nummer!

  • 27 September 2009 - 15:30

    M&M:

    Reserveer ook alvast maar voor ons. Liever in de auto dan overstekend!

    Kus

  • 28 September 2009 - 10:07

    Marit:

    Hey!!

    Wat grappig.. M&M you could be me .. Maar dat terzijde..

    Ik zie idd op de foto nog wat etensresten tussen je tanden Na.. ;) Keep on brushing

    Wel erg verwonderlijk: hij is altijd op tijd?!?! Als in, een surinaams kwartiertje of als in ECHT op tijd?! Wat zullen jullie geschrokken zijn !!

    Kus M.

  • 28 September 2009 - 12:35

    ArkAnA:

    Ladies,

    (niet tegen Herman zeggen)..ik heb gehoord dat in de tijd dat hij af moest rijden je heen en weer moest rijden tussen twee olietonnen....als je je stuur recht hield en op tijd remde en draaide, was je geslaagd....vandaar ;)

    btw: Ik wil voor mijn verjaardag ook een Herman!!!!!

  • 28 September 2009 - 13:43

    Sap:

    De verhalen zijn top (ik lach me dood, Naddi chicken!!), de foto's zoals verwacht, diva's ten top! En ik blijf jullie volgen!

    Liefs!Sap

  • 28 September 2009 - 15:25

    Nele:

    weet je wat jullie doen? Als jullie terugkomen brengen jullie die Herman mee, zo iemand kunnen we hier ook wel gebruiken hoor! de privé-chauffeur van DOD 4!

    xxxjes Nele

  • 01 Oktober 2009 - 19:57

    Linde:

    HAHAHA klinkt PRECIES zoals Ghana. Heb je ook al de ik-heb-al-vijf-minuten-niet-getoeterd-dus-ik-toeter-maar-naar-de-eerste-die-voorbij-komt-toeter gehad? :P

    Mis je wel... xx

  • 01 Oktober 2009 - 22:29

    Rohiet:

    haiiii boiii!!!ik kan niet wachten tot ik in nederland ben.het koude kikkerland.ik denk dat alles ook nieuw gaat zijn voor mij daar.jullie kunnen me best wel wat tips geven he.ik ben nu bij die vriend van me jullie zijn in "ons erf" neem ik aan.vanavond wordt het weer stappen en ook nog een missverkiezing ben benieuwd...i have a feeling that tonight is going 2 be a good night!!!oh ja is het de bedoeling dat ik ook "kinkie" aan trek??

  • 02 Oktober 2009 - 17:37

    Eef:

    Zeer bekend dat rijgedrag, maar prachtig beschreven Merel!!!!!..
    Have fun girls!!!
    PS: ik ga vanavond Manhattan onveilig maken:P

  • 05 Oktober 2009 - 16:07

    Janine:

    Check voor de DOD4 nieuwbrief, inclusief fontysroddels! de schoolmail.

  • 06 Oktober 2009 - 13:58

    Danique:

    Herman is een lekkerding!

    Danique & Herman... Herman & Danique...
    Klinkt goed! Hij mag me belluh :-)

  • 12 Oktober 2009 - 06:37

    Pim (sophie's Broer):

    Hallo allemaal, goed te horen dat er iemand is die jullie toch wel een beetje beschermt, dat mag ook wel, want ze kunnen jullie natuurlijk wel erg goed gebruiken op de dansschool. Ik hoor vaak erg mooie verhalen van Sophie. En ze keek gisteren wel erg gelukkig met skypen. Ze heeft alle tantes weer erg emotioneel weten te raken:P. Ik ben super trots op haar en natuurlijk de andere meiden. En ik ga jullie volgende week hopelijk dan ook echt in actie zien. Tot heel snel, heb er fuckingggg veel zin innnnn. !! xxx pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel

Het is ons gelukt! In ons laatste jaar op de Dansacademie krijgen wij de geweldige kans om stage te lopen in Suriname! Hier vind je alle verhalen, foto's en video's van ons avontuur.

Actief sinds 19 Sept. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 34997

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 23 December 2009

Nadia, Sophie, Roxanna en Merel in Suriname

Landen bezocht: